![]() |
|
|
|
|
|
#1 |
![]() ![]() Drives: Toyota Yaris XP9 Join Date: Nov 2008
Location: Yellow - Belgium
Posts: 56
|
Ik ben inderdaad van Geel ja. Een streekgenoot dus.
![]() Zitten jullie ook nog op andere Toyota-forums? Het lijkt me leuk voor na de winter eens een meet & greet te doen met Toyota (Yaris) eigenaars.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
aka Jack Wolfskin
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
![]() ![]() Drives: Toyota Yaris XP9 Join Date: Nov 2008
Location: Yellow - Belgium
Posts: 56
|
Daar heb ik me zaterdag geregistreerd, maar ik krijg maar geen email om de registratie te bevestigen...
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
aka Jack Wolfskin
|
Zo, vanmiddag een NST Short Shift Kit gemonteerd.
Onvoorstelbaar wat zo'n simpel ding kan veranderen aan een auto. De schakeslag is zeker 50% korter en veel directer. Het rijdt fantastisch. Ik kan dit iedereen aanbevelen. |
|
|
|
|
|
#5 |
![]() ![]() ![]() |
Ik denk dat ik vanmorgen een truck met nieuwe yarissen heb gezien. Het was nog wat donker en ik was er al bijna aan gepasseerd om er goed op te letten. Maar als het dus zo is, betekent het dat de nieuwe yaris ook naar hier is gekomen. En dat vind ik jammer want hij is er in mijn ogen op achteruit gegaan.
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
aka Jack Wolfskin
|
Quote:
Ja, helemaal met je eens. Ik houd ook niet van dat vierkantige. En in de TS een 6 bak! Ik denk dat dat weinig toegevoegde waarde heeft. De eerste 4 versnellingen zijn al "close ratio" dus de 5 wordt dat in de nieuwe ook. Dat houdt alleen maar in dat hij in 5 wat sneller doortrekt door de hogere toeren. Bij ons heb je daar dus niets aan want dan rijd je al ver boven max toegestane snelheden en het zal het brandstofverbruik ook niet ten goede komen. Maar, smaken verschillen. En dat is maar goed ook want anders had iedereen dezelfde Yaris. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
![]() ![]() Drives: Toyota Yaris XP9 Join Date: Nov 2008
Location: Yellow - Belgium
Posts: 56
|
Ik werk bij Toyota en ik vind het 2009 model er ook op achteruit gegaan. Nog een heel stuk minder sportief ogend dan nu al het geval is. Ik denk dat ze deze wagen meer en meer gaan profileren naar senioren toe en de IQ naar de jonge mensen. Niet vergeten dat meer dan 60% van de Yaris-eigenaars in NL 55+ zijn.
Maar ik heb ook goed nieuws : ik heb een rear sway bar van TRD besteld en de veerpootbrug van Tanabe. Al twijfel ik nog over de veerpootbrug... Heeft dat echt effect op het sturen en het weggedrag in de bochten? |
|
|
|
|
|
#8 |
![]() ![]() Drives: Toyota Yaris XP9 Join Date: Nov 2008
Location: Yellow - Belgium
Posts: 56
|
Denk je dat dit ook effect gaat hebben op een diesel?
|
|
|
|
|
|
#9 |
![]() ![]() Drives: Toyota Yaris XP9 Join Date: Nov 2008
Location: Yellow - Belgium
Posts: 56
|
Ik heb ze besteld bij JDM Autoparts. Prijs van de TRD swaybar was vergelijkbaar met de link die je me gegeven had.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
aka Jack Wolfskin
|
Quote:
ik heb voor de swaybar met transport 180 en de veerpootbrug 120 betaald. P.S. ik heb nu ook de shortshifter van NST er in zitten. die mooet je hebben. dat schakelt zo fantastisch dat je nooit meer iets anders wilt. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
|